De ce coachingul produce cea mai bună rată de recuperare a investiției prin profesioniști acreditați

Acum mDadai mult ca oricând, din ce în ce mai multe organizații constată că VUCA – volatilitatea, incertitudinea, complexitatea sau ambiguitatea resurselor de piață le afectează performanța. De asemenea, organizațiile își dau seama că pentru a depăși aceste provocări, trebuie să se adapteze. Şi una dintre modalitățile cele mai inteligente de a se adapta și de a menține un avantaj competitiv este accesul prin profesionști acreditați, la un nivel dovedit de expertiză și inteligență în domeniul coachingului și mentoringului.

Beneficiile coachingului sunt promovate pe scară largă de către toți cei care își spun coach și trebuie să recunoaștem că sunt mulți dintre aceștia care pot fi aleși. Cu toate acestea, organizațiile trebuie să știe că nu toți coachii sunt egali.

Având în vedere că alegerea unui coach este o decizie strategică care necesită certitudinea de a fi făcută corect, verificarea informațiilor despre un anumit coach înainte de angajarea lui poate fi una de durată. Asistarea organizațiilor în navigarea lor prin marea de provocări din ce în ce mai sofisticate și complexe necesită o anumită capacitate, competență, încredere și credibilitate. De aceea este inteligent ca organizațiile să angajeze coachi acreditați profesional, care au o pregătire autentificată, cunoștințe testate, expertiză validată și abilități evaluate la un nivel profesional ridicat. Acesta este singurul mod în care organizațiile se pot proteja și asigura că realizează cea mai bună rată de recuperare a investiției din coaching.

Este important de știut că ceea ce poate face un coach în timpul sesiunilor de coaching, este limitat de ceea ce el nu reușește să observe. Și dacă nu reușește să îndeplinească cele 4 criterii de baza menționate mai jos care definesc starndardele și reputația în industria coachingului, coachul își va afecta negativ clienții.

Dar un coach acreditat care își menține statutul profesional și acceptă să fie reevaluat odată la 3 ani de către un organism de acreditare precum Autoritatea Internațională pentru Coaching și Mentoring Profesionist (IAPC&M), este un coach care va ajuta organizațiile să producă rezultate pozitive. IAPC & M reglementează codul de conduită, standarde și etică, dezvoltarea continuă profesională și multe altele din industria coachingului, toate menite să crească încrederea coachilor că pot demonstra criteriile fundamentale:

1.     Calitatea gândirii conceptuale sau felul în care aceştia își folosesc cunoștințele și înțeleg coachingul;

2.     Calitatea angajamentului profesional sau motivația lor lăuntrică pentru dezvoltarea capabilității de coaching;

3.     Calitatea conștientizării și a flexibilității mentale sau abilitatea lor de a se adapta utilizând introspecția și reflecția;

4.     Calitatea sensibilității și abilităților de coaching reflectate de stilurile proprii de abordare practică a coachingului.

Acreditarea devine rapid diferențiatorul cheie prin care clienții pot avea încredere atunci când vine vorba de protejarea lor și a investițiilor pe care le fac în coaching. Prin practicarea unei investigaţii atente şi verificarea că intenţia de angajare a coachului conţine certificatul său de acreditare profesională în industrie, organizațiile pot mult mai probabil să beneficieze de un serviciu de coaching eficace care să le îndeplinească cerințele specifice.

Dad_2

Acest articol a fost publicat în Blog. Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns